وبلاگ دانشجویان کارشناسی نرم افزار
اطلاع رسانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:قاسم عباسی, :: 20:25 :: نويسنده : قاسم عباسی

نمی دانم از کجا آمده ام   

و    نمی دانم به کجا می روم

 

نمی دانم  چرا آمده ام 

و     نمی دانم    چرا خواهم رفت !!!!

 

 

 

 

 

قاسم عباسی

 

جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 2:28 :: نويسنده : قاسم عباسی
دانش > تحقیق‌و‌ تولید

 - فاطمه قنبری:


خبر مسرت‌بخش رشد 20‌درصدی تولید و انتشار مقالات علمی کشور در سال2011 در مقایسه با سال قبل از آن خبری است که چندی پیش توسط پایگاه‌های خبری مورد توجه قرار گرفت.

 

این رخداد حاوی نکات قابل تأملی است که لازم است از زوایای متفاوتی مورد بررسی قرار گیرد.براساس گزارش‌های تقریبا مشابه چندین پایگاه معتبر جهانی از جمله اسکوپوس (scopus)، تامسون رویترز(Thomson reuters)و مجله علمی معتبر نیچر(Nature) ایران در سال2011 رشد قابل توجه و درخشانی در زمینه تولید و انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر جهانی داشته است. به گزارش نیچر ایران با تولید 17هزار و 598 مقاله در رده بیستم جهان از این حیث قرار دارد. کسب عنوان بیشترین رشد علمی دنیا توسط ایران موفقیت بزرگی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

براساس همین گزارش که به تفکیک به بررسی جزئیات علمی تمامی کشور‌ها از این حیث پرداخته است کشور‌های آمریکا با 310‌هزار مقاله(7/22درصد)، چین با 142‌هزار و 645 مقاله (10.4 درصد ) و انگلستان با 90‌هزار و 18 مقاله، رتبه‌های اول تا سوم جهان را به‌خود اختصاص داده‌اند. انتشار این آمارها توجه به چندین نکته را حائز اهمیت می‌کند که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

1- حفظ جایگاه بالاترین رشد علمی دنیا که در سال2011 توسط محققان و پژوهشگران کشور کسب شد افتخار بزرگی است که برای حفظ آن باید تلاش بسیار زیادی کرد. به‌عنوان مثال برای حفظ این نرخ رشد، تعداد مقا‌لات کشور باید از رقم 17‌هزار به 20‌هزار مقاله (تولید 3‌هزار مقاله بیشتر در سال‌2012) برسد. قطعا سیاستگذاری و تخصیص بودجه مناسب علمی امکان انجام چنین امر مهمی را برای جامعه پر‌توان علمی کشور مهیا می‌سازد.

2- تولید علم و دانش در هر زمان و هر نقطه از دنیا و توسط هر شخصی امر مقدسی است. سرمایه‌گذاری و حمایت مالی و معنوی مستمر در کوتاه مدت و دراز‌مدت از بخش پژ‌وهش کاملا ضروری است. باید نشاط را به جامعه علمی کشور تزریق کرد و به‌صورت برنامه‌ریزی شده برای پایداری این بخش تلاش کرد.

3- دستاوردهای علمی فعلی کشور در بخش انتشار مقالات علمی می‌تواند شهامت و جسارت محققان و پژوهشگران جوان در تمامی عرصه‌های علمی را تقویت کند، چه‌بسا هنوز عده زیادی از محققان و پژوهشگران کشور به دلایل مختلف به‌طور جدی به این وادی وارد نشده‌اند که درصورت ورود قطعا آینده درخشانی در انتظار آنان است.

4- نباید این نکته را از نظر دور داشت که هر چند ایران با 20‌درصد رشد نسبت به سال قبل عنوان بیشترین رشد تولید مقالات علمی دنیا را از آن خود کرده است اما این به آن معنی نیست که در حال حاضر جایگاه مناسبی در دنیا داریم. تنها رشد 15‌درصدی چین در سال گذشته به اندازه کل تولیدات علمی ما (حدود 17‌‌هزار مقاله) در همین سال بوده است. به عبارت دیگر این رشد بالا در سال گذشته نشانگر نزدیک شدن ما به کشورهای دیگر به‌خصوص کشور‌های پیشرفته نیست و هنوز فاصله زیادی با این کشورها داریم. توان علمی کشور برای نزدیک‌شدن به این کشورهای پیشرفته باید بیش از پیش تقویت شود.

5- دانشمندان و پژوهشگران کشور علاوه بر توجه به تولید دانش و علم و انتشار آن به‌صورت مقاله در سطح جهانی باید به بومی‌سازی‌ تولیدات علمی خود نیز توجه داشته باشند تا با ایرانیزه کردن پژو‌هش‌ها و تحقیقات خود به طور اخص در خدمت رفاه و توسعه کشور نیز باشند.

کلام آخر اینکه پژوهشگران، اندیشمندان و محققان کشور توان کسب رتبه‌های تک‌رقمی تولید علمی را دارند؛ اگر امکانات و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و ظرفیت‌های علنی کاملا شناسایی و حمایت شوند.

منبع : همشهری

عصرایران - کاترین اشتون در مذاکرات استانبول یک ، با این لباس به مذاکرات آمد. روز بعد از این گفت و گوها ، برخی روزنامه های ایران ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه اشتون را بالا بردند. سخنگوی اشتون در واکنش به این اقدام روزنامه های ایرانی که بازتاب جهانی هم داشت گفت: ما فکر نمی کردیم لباس خانم اشتون مشکلی داشته باشد.(قضیه تفاوت فرهنگی!)



این شد که در دور دوم مذاکرات ، اشتون در حالی که کت و شلوار پوشیده بود و دور گردنش را با شال بسته بود به دیدار جلیلی آمد تا تحلیلگران سیاسی ، نحوه لباس پوشیدن این دیپلمات اروپایی را معنی دار و با پیام آمادگی برای توافق هسته ای با تهران بدانند.



و سر انجام این بار ، اشتون نه آن لباس یقه باز را به تن داشت و نه کت و شلوار ، بلکه در مذاکرات بغداد ،احتمالاً برای اولین بار در عمرش مانتو به تن کرده بود. آیا در دنیای دیپلماسی که حتی رنگ لباس های مذاکره کننده ها می تواند تداعی گر پیام باشد ، لباس جدید اشتون که به هیچ وجه در میان دیپلمات های اروپایی مد نیست ، بار معنایی دیپلماتیک خود را دارد؟ هر کس می تواند قضاوت خود را داشته باشد.

جلیلی و اشتون

راستی خانم دیپلمات در دور بعدی مذاکرات ، چه لباسی خواهد پوشید؟!

 

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 1:21 :: نويسنده : قاسم عباسی
ازدواج مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک با معشوقه چینی اش تنها یک روز پس از ارایه سهام شرکت فیسبوک در بازار بورس ، حرف ها و حدیث های زیادی به پا کرده است.

به گزارش عصر ایران این ازدواج ناگهانی یک روز پس از عرضه عمومی سهام شرکت فیسبوک توجه رسانه های آمریکایی را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وکلایی در کالیفرنیا آمریکا نوشت که دلیل اصلی ازدواج زاکربرگ 28 ساله با "پریسیلا چان" 27 ساله تلاش زاکربرگ برای سهم نبردن خانم چان از شرکت فیسبوک بوده است.

این وکلا گفته اند که طبق قوانین ایالتی کالیفرنیا تفاوتی میان سهم بردن زن از اموال مرد در شرایط "ازدواج" یا "شریک غیر رسمی زندگی" وجود ندارد و با توجه به اینکه دوره زندگی غیر رسمی زاکربرگ با معشوقه چینی اش به زمانی نزدیک می شد که معشوقه چینی در صورت جدایی از زاکربرگ می توانست از دارایی وی در شرکت فیسبوک نیز طلب سهم کند ، زاکربرگ با انجام ازدواج ، در واقع مانع بهره مندی پریسیلا از این امکان قانونی سهم خواهی شده است.

البته برخی دیگر از رسانه های آمریکایی نیز نوشته اند که ظاهرا قبل از ازدواج ، زاکربرگ با معشوقه چینی اش درباره عرضه عمومی سهام فیسبوک به توافق رسیده و پس از آن ازدواج کرده اند . ولی هنوز این موضوع از سوی این زوج به تایید نرسیده است.

چند روز پیش وقتی زاگربرگ ، دوستانش را برای شرکت در جشنی دعوت کرد ، همه آنها فکر می کردند به جشن فارغ التحصیلی "چان" دعوت شده اند ولی وقتی به محل مراسم رسیدند به طور غیرمنتظره با جشن عروسی مختصر و ساده آنها مواجه شدند.

پریسیلا در مصاحبه ای با نشریه آمریکایی نیویورکر گفته است که نخستین بار زاکربرگ را در توالت و به هنگام شرکت در یک میهمانی ملاقات کرده است.


طبق اعلام پریسیلا شرط زاکربرگ برای تداوم رابطه با پریسیلا این بوده است که با توجه به مشغله کاری اش ، تنها یک بار در هفته و آن هم به مدت 100 دقیقه می تواند برای او وقت بگذارد.

زاکربرگ برغم کمی سن (28 سال) یکی از ثروتمند ترین مرد های جهان است و دارایی های او 28 میلیارد دلار برآورد می شود.
جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : قاسم عباسی

پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : قاسم عباسی

خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود
و مـاه را زِ بلندایش به روی خاك كشیدن بود

پلنگ من ـ دل مغرورم ـ پرید و پنجه به خالی زد
كه عشق ـ ماه بلند من ـ ورای دست رسیدن بود

گل شكفته ! خداحافظ، اگرچه لحظــه دیـــدارت
شروع وسوسه‌ای در من، به نام دیدن و چیدن بود

من و تو آن دو خطیـم آری، موازیــان به ناچاری
كه هردو باورمان ز آغـاز، به یكدگــر نرسیدن بود

اگرچه هیچ گل مرده، دوباره زنده نشد امّا
بهار در گل شیپـوری، مدام گرم دمیدن بود

شراب خواستم و عمرم، شرنگ ریخت به كام من
فریبكــار دغل‌پیشه، بهانه ‌اش نشنیـدن بود

چه سرنوشـت غم‌انگیزی، كه كرم كوچك ابریشم
تمام عمر قفس می‌بافت، ولی به فكر پریدن بود

 

حسین منزوی

چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:5 :: نويسنده : قاسم عباسی

آورده اند مردی بود که پیوسته تحقیق مکرهای زنان می کرد و از غایت غیرت ،هیچ زنی رامحل اعتماد خود نساخت و کتاب
“حیل النساء “(مکرهای زنان) را پیوسته مطالعه می کرد. روزی در هنگام سفربه قبیله ای رسید وبه خانه ای مهمان شد.
مرد خانه حضور نداشت ولکن زنی داشت در غایت ظرافت ونهایت لطافت . زن چون مهمان را پذیرا شد با او ملاطفت آغاز نمود. مرد مهمان چون پاپوش خود بگشود وعصا بنهاد، به مطالعه کتاب مشغول شد. زن میزبان گفت: خواجه ! این چه کتاب است که مطالعه میکنی؟ گفت:حکایات مکرهای زنان است. زن بخندید وگفت : آب دریا به غربیل نتوان پیمود وحساب ریگ بیابان به تخته خاک ، برون نتوان آورد و مکرهای زنان در حد حصر نیاید . پس تیر غمزه در کمان ِابرو نهاد و بر هدف دل او راست کرد واز درمغازلت و معاشقت در آمد چنان که دلبسته ی او شد. در اثنای آن حال، شوهر او در رسید..
زن گفت : شویم آمد وهمین آن که هر دو کشته خواهیم شد . مهمان گفت:تدبیر چیست؟ گفت :برخیز و در آن صندوق رو . مرد در صندوق رفت. زن سرِ صندوق قفل کرد . چون شوهر در آمد پیش دوید و ملاطفت ومجاملت آغاز نهاد و به سخنان دلفریب شوهر را ساکن کرد. چون زمانی گذشت گفت: تو را از واقعه امروز خود خبر هست؟ گفت نه بگوی. گفت: مرا امروز مهمانی آمد جوانمردی لطیف ظرایف و خوش سخن و کتابی داشت در مکر زنان و آن را مطالعه میکرد من چون آن را بدیدم خواستم که او را بازی دهم به غمزه بدو اشارت کردم ، مرد غافل بود که چینه دید و دام ندید. به حسن واشارت من مغرور شد و در دام افتاد .و بساط عشق بازی بسط کرد وکار معاشقت به معانقه (دست در گردن هم)رسید. ساعتی در هم آمیختیم! هنوز به مقام آن حکایت نرسیده بودیم که تو برسیدی وعیش ما منغض کردی! زن این میگفت و شوهر او می جوشید ومی خروشید وآن بی چاره در صندوق از خوف می گداخت و روح را وداع می کرد. پس شوهر از غایت غضب گفت: اکنون آن مرد کجاست؟ گفت:اینک او را در صندوق کردم و در قفل کردم… کلید بستان و قفل بگشای تا ببینی. مرد کلید را بستاند و همانا مرد با زن گرو بسته بودند(جناق شکسته بودند) و مدت مدیدی بود هیچ یک نمی باخت. مرد چون در خشم بود بیاد نیاورد که بگوید *یادم * و زن در دم فریاد کشید * یادم تو را فراموش* مرد چون این سخن بشنید کلید بینداخت وگفت :
“لعنت بر تو باد که این ساعت مرا به آتش نشانده بودی و قوی طلسمی ساخته بودی تا جناق ببردی.”
پس با شوهر به بازی در آمد و او را خوش دل کرد .چندان که شوهرش برون رفت ، درِ صندوق بگشاد و گفت: ای خواجه چون دیدی، هرگز تحقیق احوال زنان نکنی؟
گفت: توبه کردم و این کتاب را بشویم که مکر و حیلت شما زیادت از آن باشد که در حد تحریر در آید!!!
سه شنبه 5 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:40 :: نويسنده : قاسم عباسی

 

 

 

نویسنده : الیزابت کسترو

مترجم : مهندس افروز کاشف الحق

دکتر علی یونسی

 

 

آموزش xml

دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 23:14 :: نويسنده : قاسم عباسی

http://www.askquran.ir/gallery/images/12311/1_winter_20_16_.jpg

 

زمستان سیاه خانه من

چه ، آهسته سبز و تابستانی می آیی

چه نرم و بی صدا ، زرد و پاییزی می روی

گوئی که هیچ وقت نیامده ای !

در انجماد تنهائیم، احساس می کنم 

سنگینی برف زمستان نبودنت را

بر شاخسار امیدم

شاخه‌هایم خواهد شکست !

شاخه‌ای برای من خواهد ماند ؟

در این زمستان سیاه خانه من

امید من آن گل سرخی است

که قبله گاه دعاست

سرخ است

آتش است

گرما بخش من است

تا در آن بهاران که می آیی

زنده باشم و به من زندگانی بخشی

و تو فراموش کردی

در این خانه کوچک دل ، به یادگار گذاری

و من چه سپید و رویائی

چشم به راهم

قاسم عباسی

31/6/89

 

دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:56 :: نويسنده : قاسم عباسی

در نهان به آنهایی که دوستمان ندارند دل می بندیم ...

 و 

    آشکارا  از آنان که دوستمان دارند  غافلیم

 

                       شاید دلیل تنهایی ما همین است .

دکتر علی شریعتی

دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:دکتر علی شریعتی, :: 20:52 :: نويسنده : قاسم عباسی

من تو را دوست دارم و تو دیگری را .....

        

                           و دیگری   دیگری را   ...

 

                                            و اینگونه است که که همه تنهاییم .

 

دکتر علی شریعتی

چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : قاسم عباسی

با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تاریخ 13  الی 23 اردیبهشت ماه سال جاری صحبت های مقدماتی برای بازدید از نمایشگاه انجام شده است . با توجه به اینکه در سال های قبل هم از طرف دانشگاه  برای بازدید از نمایشگاه برنامه ریزی می شده است و شرایط خوبی برای خرید کتاب در نمایشگاه محقق می باشد لذا جهت بازدید از نمایشگاه از همکلاسی های عزیز دعوت به عمل می آید که جهت ثبت نام به اینجانب مراجعه نمایند .

در ضمن تلاش می کنیم که در طول سفر به تهران حداقل از یک مکان زیارتی  یا سیاحتی بازدید به عمل آید .

 

سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 17:7 :: نويسنده : قاسم عباسی

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار است از 13 تا 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شود.

 نقشه راهنمای نمایشگاه

توصیه های اساسی به بازدیدکنندگان محترم

  1. براي بازديد از نمايشگاه حتي الامكان از مترو و اتوبوس هاي ويژه نمايشگاه استفاده نمائيد.
  2. اگر بنا داريد مدت طولاني در نمايشگاه بمانيد مواد غذايي و خوراكي مناسب به همراه خود بياوريد
  3. به محض ورود به نمايشگاه مسير خود را مشخص و اطلاعات لازم مانند ناشر،عنوان كتاب،سالن و نقشه نمايشگاه را از ايستگاههاي اطلاع رساني اخذ نمائيد.
  4. اگر وسايل زيادي به همراه خود به نمايشگاه آورده ايد مي توانيد به كيوسكهاي تحويل امانات در سطح نمايشگاه مراجعه نمائيد.
  5. تمام غرفه های نمایشگاه به دستگاه کارت خوان مجهز شده است. از کارتهای شبکه شتاب برای خرید استفاده کنید.
  6. به علايم و تابلوهاي اطلاع رساني نصب شده در سطح نمايشگاه توجه نمائيد.
  7. از خريد نوشيدنيها و مواد غذايي غير بسته بندي شده و غير بهداشتي خودداري كنيد.
  8. به علت ازدحام بيش از حد در بعضي از سالنها هرگونه موارد مشكوك و مزاحمت از سوي افراد را به انتظامات سالن ها اطلاع دهيد.
  9. از ريختن زباله و كاغذ در سالنها و محوطه نمايشگاه خودداري كنيد.
  10. كفش راحت و مناسب بپوشيد.
  11. برای رفاه حال بازدید کنندگان 15 خط تلفن برای اطلاع رسانی نمایشگاه در نظر گرفته شده است 15-88496501
 
ستاد برگزاري نمايشگاه بازديد راحت و خوشي را براي شما آرزو مي كند

 

سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : قاسم عباسی
پدر هوش مصنوعی که در سال 1956 موضوعی به این نام را برای اولین بار در یکی از مقاله هایش مطرح کرده و زبان برنامه نویسی Lisp را ابداع کرده است، در سن 84 سالگی درگذشت.

به گزارش «مهر» زمانی که ابررایانه "دیپ بلو" در ماه می 1997 موفق شد قهرمان شطرنج جهان گری کاسپاروف را شکست دهد، این پیروزی به عنوان موفقیتی بزرگ برای هوش مصنوعی توصیف شد، اما جان مک کارتی، مردی که این اصطلاح را برای اولین بار خلق کرد و در توسعه هوش مصنوعی پیشگام شد، نظری متفاوت داشت، به اعتقاد او هوش مصونعی هنوز راه طولانی را در پیش داشت.



وی در سال 1956 نه تنها عبارتی جدید را به واژه نامه عمومی افزود، بلکه بنیانگذار عصری کاملا جدید از تحقیقات در زمینه علوم رایانه ای شد. وی در سالهای بعدی موفق به ابداع زبان Lisp، یکی از تاثیرگذارترین زبانهای برنامه نویسی رایانه ای در جهان شد و در توسعه سیستمهای اشتراک گذاری زمان نقشی کلیدی ایفا کرد، سیستمی که بدون آن اینترنت مدرن به وجود نمی آمد.

مک کارتی که برای چهار دهه در دانشگاه استنفورد مشغول به کار و مطالعه بود، در سل 1962 لابراتوار هوش مصنوعی استنفورد را پایه گذاری کرد. او در سال 2003 به شرکت گوگل پیوست تا در ساخت خودروهای خودکار این شرکت مشارکت داشته باشد.

بر اساس گزارش وایرد، بسیاری از متخصصان مک کارتی را اولین فردی می دانند که چاشنی محاسبات رایانه ای را به زبان ساده برنامه نویسی افزود و با این کار و ابداع زبان برنامه نویسی Lisp تاثیر بزرگی بر روی زندگی انسانها گذاشت.

 

یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:, :: 21:16 :: نويسنده : قاسم عباسی
پرستاری در یکی از بیمارستان های استرالیا که ویژه نگهداری از بیماران در شرف مرگ بوده، بر اساس گفته های بیماران در آخرین لحظات عمر عمده ترین موارد پشیمانی و حسرت آنان را جمع آوری و دسته بندی کرده است.
به گفته وی متداول ترین مورد پشیمانی افراد این بوده « ای کاش آنقدر سخت و طولانی کار نکرده بودم.»
این پرستار به نام «برونی ویر» آخرین گفته ها، آرزوهای بربادرفته و حسرت های این افراد را ابتدا در وبلاگ خود منتشر کرد. مطالب این وبلاگ چنان مورد توجه قرار گرفت که وی براساس آن کتابی نوشته است به نام «پنج پشیمانی عمده در لحظه مرگ».
«برونی ویر» در کتاب خود اشاره می کند که اکثر افراد در لحظاتی که در انتظار مرگ هستند، دید بسیار دقیق و روشنی راجع به زندگی خود و زندگی به طور کلی پیدا می کنند و کسانی که هنوز عمری برای آنها باقی مانده با توجه به این مطالب شاید بتوانند از تجارب دیگران بیاموزند.
وی می گوید که وقتی از این افراد در مورد اشتباهات، آرزوهای برباد رفته و یا موارد پشیمانی سئوال می شد اکثر آنها به موارد مشابهی اشاره می کردند.
روزنامه گاردین چاپ لندن، برمبنای گفتگو با نویسنده این کتاب فهرست پنج مورد عمده از پشیمانی در لحظه مرگ را به طور خلاصه منتشر کرده است:
۱- ای کاش من شهامت آن را داشتم که زندگی خود را به شکلی سپری می کردم که حقیقتا تمایل من بود و نه به شیوه ای که دیگران از من انتظار داشتند. این موضوع یکی از عمده ترین موارد پشیمانی درمیان اکثر افراد بوده است . وقتی که لحظات پایانی زندگی فرا می رسد بسیاری از افراد به خوبی درمی یابند که بخش عمده ای از آمال و آرزوهای خود را عملی نکرده اند. آنها در می یابند که دلیل مرگ آنها تا حد زیادی به تصمیم هایی که در طول زندگی گرفته اند بستگی داشته است. سلامت شاید بزرگترین منبع آزادی و آزادی انتخاب است و معمولا افراد تا زمانیکه زندگی آنها به خطر نیافتاده  قدر این نعمت را نمی دانند.
۲- ای کاش من اینقدر سخت و طولانی کار نکرده بودم. معمولا بیماران مرد از این نکته شکایت داشتند. آنها دوران کودکی فرزندان و همدهمی با همسر خود را به خاطر ساعات کار طولانی از دست داده بودند. ولی در مورد نسل قدیم که درصد کمتری از زنان شاغل بوده اند این موضوع کمتر در میان بیماران زن رایج بود. تمام مردانی که در بستر مرگ با آنها صحبت شده از سپری کردن ساعات و روزهای طولانی در محیط کار پشیمان بودند.
۳- ای کاش من شهامت بیان احساسات خود را داشتم. بسیاری از افراد درمقاطع مختلف زندگی و یا در شرایط گوناگون برای حفظ مناسبات مسالمت آمیز با دیگران از بیان صریح احساسات خود طفره می روند. به همین خاطر زندگی آنها از آن چیزی که واقعا باید باشد فاصله می گیرد و یا آنها هیچگاه آن کسی نخواهند شد که آرزو و یا توانایی آن را داشته اند. بسیاری از افراد تحت تاثیر تلخکامی و یا ناکامی های ناشی از مماشات با دیگران و محیط ، به بیماری های جدی مبتلا می شوند.
۴- ای کاش تماس با دوستان را حفظ کرده بودم. خیلی از افراد تا لحظات پایانی عمر قدر دوستان خوب و یا حفظ تماس با دوستان قدیمی را نمی دانند و معمولا در فرصت کوتاه قبل از مرگ امکان جستجو و پیدا کردن این دوستان قدیمی فراهم نیست. بسیاری از افراد چنان در زندگی خود غرق می شوند که به سادگی تماس با دوستان را فراموش کرده و یا کلا حذف می کنند. بسیاری در لحظات پایان عمر خود از اینکه برای دوستی و روابط خود ارزش کافی قایل نبوده اند دچار پشیمانی می شوند.
۵- ای کاش به خودم اجازه می دادم که شادتر باشم. این مورد از پشیمانی در کمال تعجب بسیار عمومیت دارد. بسیاری از افراد تا لحظات پایانی عمر خود متوجه نشده بودند که شاد بودن در حقیقت یک انتخاب است. بسیاری سالیان عمر خود را با تکرار عادات و الگوهای همیشگی زندگی خود طی کرده بودند. بسیاری به اصطلاح « آرامش» ناشی از تکرار الگو و عادات همیشگی را بر تغییر ترجیح داده بودند. و این هراس از تغییر هم جنبه های فیزیکی و هم جنبه های احساسی و عاطفی زندگی را شامل می شود.
در پایان از همه خوانندگان میخواهم عمده ترین مورد پشیمانی خود را بازگو کرده (در قسمت دیدگاه) و بگویند برای تغییر روند زندگی و پرهیز از پشیمانی های بزرگ در آخر راه، چه تدبیر و چه تغییری را در نظر خواهند گرفت.
سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:خوانسار, گستانکوه , گردشگری, :: 19:57 :: نويسنده : قاسم عباسی

یکی از مناطق زیبای استان اصفهان شهرستان خوانسار می باشد که که با داشتن جاذبه های تاریخی  و علی‌الخصوص نزدیکی و بعد مسافت می تواند یکی از گزینه های مورد نظر برای برگزاری اردوی گردشی و تفریحی یک روزه باشد با توجه به این که اوج زیبایی گلستان کوه در حد فاصل اواخر فروردین تا اوایل خرداد می باشد لذا برای برگزاری یک گردش یک روزه در دامان طبیعت بسیار مناسب می باشد و من این گزینه را پیشنهاد می نمایم ..

لذا خواهشمندم دوستداران طبیعت و همکلاسی های علاقه مند به آثار تاریخی و طبیعی در جهت برگزاری این گردش و تفریح اقدام نمایند .

با سپاس فراوان

 

تفرجگاه گلستانکوه

منطقه ای است درجنوب شهرستان خوانسار در فاصله 10 کیلومتری شهر خوانسار این منطقه سرسبز و بسیارخوش آب و هوا و دارای شرایط ییلاقی مناسب می باشد سرتاسرمنطقه گلستان کوه پوشیده از گونه های گزانگبین- پیاز وحشی (موسیر) و انواع گلهای زیبا که ازآن جمله می توان گلهای لاله اشک مژگان انواع لاله های سرنگون- سرنگونی ایرانی- حنائی- لاله بیشه زار- لاله آتشی- لاله کوهی را نام برد. گلستانکوه ازمناطق دیدنی و زیبای خوانساراست که درفصل بهارپرازگلهای اشک  مژگان و لاله سرنگون می شود. این گلها درمیان بوته های گزانگبین وحتی به روی صخره هامی رویند و خاصیت داروئی نیز دارند و بازیبائی خودهربیننده ای را مجذوب ومسحورخود می کند. مسافران خسته ومشتاق طبیعت بـرای ساعتی هم کـه شده خودرا به آغوش گرم وباصفای گـلستانکـوه می سپارند و از زیبائی های آن لذت می برند. اوج زیبائی این منطقه باصفا از فروردین ماه تا اواسط خرداد ماه می باشد.

 

 

 

 

سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:, :: 19:53 :: نويسنده : قاسم عباسی
خوانسار به چند گونه نوشته و تلفظ می شود. خانسار- خانیسار-خونسار-خوانسار و خوسار نام خوانسار از دو بخش«خان» و «سار» تشکیل شده که خان به معنی چشمه و سار پسوند کثرت و فراوانی است. بدین ترتیب خوانسار به معنی چشمه سار یا چشمه های فراوان است. دلیل آن نیز وجود چهارصد و پنجاه چشمه در خوانسار است.

تاریخچه این شهرستان به قبل ازاسلام می رسد وجود آثاری ازآتشکده تیر و معبدی بنام هیکل درکوه تیردر حوالی روستای تیدجان وسنگ قبری به خط پهلوی درقریه قودجان دلیلی براین مدعاست. مدارکی که ازسابقه تاریخی خوانسار در دست است تاریخ مهاجرت دسته ای از اقوام یهودبه خوانسار وسر گذشت آنهاست. که به زمان سلطنت کورش می رسد.

 

 

دربعضی نوشته ها قدمت خوانساربه زمان اسکندرمی رسد و معتقدندکه اسکندر هنگام رفتن به اصفهان از آنجا گذشته است و یکی ازمیدانهای جنگ اسکندر و داریوش سوم درمنطقه ای بین خوانسار-کهرود و اصفهان بوده است.

 

همچنین گفته می شود در زمان حمله افغانها به ایران اشرف افغان با سپاهی عظیم قصد تصرف این شهر را داشت ولی مردم غیرتمند و جوانان سلحشوراین شهرماهها درمقابل او مقاومت نمودند و ناچار از محاصره شهر دست کشید.

 

مـوقـعیت جـغرافـیائی

این شهرستان درشمال غرب استان اصفهان واقع و از سمت شمال به گلپایگان ازسمت شرق به شهرستان تیران وکرون و نجف آباد و ازجنوب و غرب به شهرستان فریدن محدود است این شهرستان با وسعتی حدود 900 کیلومتر مربع در منطقه مرکزی ایران و در دامنه رشته کوه زاگرس (کوه خوانسار) واقع است. شهر خوانسار در 33 درجه و 13 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 19 دقیقه طول شرقی قراردارد. فاصله این شهرستان ازمرکز استان 160 کیلومتر و از مرکز کشور 380 کیلومتر میباشد. خوانسار در منطقه ای کوهستانی واقع و دارای  2250 متر ارتفاع از سطح دریاست.

مـوقـعیت آب وهـوائی

به علت ارتفاع زیاد این شهرازسطح دریاهوادر تابستان معتدل وزمستان نسبتاً سرداست وبه همین دلیل دارای شرایط ییلاقی است وجودچشمه های آب فراوان وباغات سرسبزشرایط بسیارمساعدی برای جذب توریسم فراهم نموده است.


اماکن متبرکه-ابنیه تاریخی

به علت بافت فرهنگی مذهبی ووجودعلائق مذهبی درخوانسار بالطبع آثاروابنیه تاریخی مذهبی فراوان دراین شهرجودداردکه مختصراًتعدادی ازآنـان معرفی می گردد.

 

امامزاده احمدبن محمدبن علی النقی

بالغ بر1000 هزارسال قدمت داشته ودرطول زمان بنای آن باتغییرات زیادی مواجه بوده و قسمتهائی ازآن باسبک معماری جدیدمرمت وبازسازی شده درحال حاضربه همت هیئت امناء وباکمک مردمی طرح بازسازی امامزاده جهت گسترش فضای سبزواسکان وپذیرایی مسافران همچنین بهسازی وبازسازی محوطه وآزادسازی زمینهای همجوارآغازشده وباتوجه به اینکه این امامزاده هیچ گونه موقوفه نداردبه اعتبارات وکمکهای عمرانی دولت نیازاست.

 

امامزاده سیدصالح

بقعه امامزاده سیدصالح قصیرپشت هفتم امام موسی کاظم(ع) می باشدکه ساختمان جدید الاحداث آن بازیربنای 4000 مترمربع وبه همراه اجرای طرح بازسازی وبهسازی وطرح فضای سبزآن درسالهای اخیرصورت گرفته هم چنین خریدونصب ضریح جدید،آینه کاری داخل حرم وکاشی کاری کتیبه امامزاده به نحوزیبایی انجام شده و اجرای ادامه طرح بهسازی وآزادسازی زمینهای اطراف درحال انجام است.


پیرسرچشمه

آرامگاه شیخ اباعدنان و تعدادی ازبزرگان وعارفان اسلامی سده هشتم هجری قمری درسرچشمه خـوانسار زیارتـگاه اهـالی مسافران ومیهمانان شهر خـوانسار می باشد.

 

مسجدجامع خوانسار

با قدمتی چهارصدساله یکی ازمراکزمذهبی شهرخوانساردرشمال شرقی شهرخوانسار واقع گردیده است. باتوجه به بافت مذهبی وعلائق دینی مردم دراین شهرستان بالغ بر یکصدوهفتادمسجدفعال ومراسم مذهبی درآن برپا می شود.

 

همچنین امامزاده سیدمحمود- بقعه بی بی طاهره سنگ شیر- دختران بکر- پیرجلالدین سلطان- پیرشهریار(امامزاده ابراهیم) روستای حسن آباد-بعقه امامزادگان رحمت آباد-بعقه آخوندملا حیدر (چشمه آخوند) میرکبیر (آرامگاه مرحوم آیت الله حاج سیدحسین خوانساری ازجمله دیگر بعقاع متبرکه این شهرستان می باشد)

پارک سرچشمه

یکی از مراکز تفرجگاهی و گردشگری خوانسار پارک سرچشمه این شهرمی باشد این پارک با وسعتی حدود 15 هکتار در جنوب شهر خوانسار و در دامنه کوه خوانسار قرار دارد پارک زیبا که در طول سال و در فصول مختلف پذیرایی میهمانان و گردشگران زیادی از شهرهای استان و دیگر نقاط کشور می باشد و بدلیل وجود چشمه های آب متعدد از جمله چشمه مرزنگوش - چشمه شترخون- چشمه پیرکه در جنب آرامگاه شیخ اباعدنان قراردارد ازطراوت و زیبائی خاص برخوردار شده همچنین وجود جنگل انبوه ازدرختان مختلف دردامنه کوه و محلهای استراحت و سکوهای مخصوص مسافران و میهمانان بر جاذبه طبیعی این پارک زیبا افزوده است. چشمه اصلی این پارک ضمن افزایش بر زیبائی پارک تأمین کننده آب کشاورزی خوانساربوده و انهار11  گانه خوانسار از آن بهره مند می شوند.

 

تفرجگاه گلستانکوه


منطقه ای است درجنوب شهرستان خوانسار در فاصله 10 کیلومتری شهر خوانسار این منطقه سرسبز و بسیارخوش آب و هوا و دارای شرایط ییلاقی مناسب می باشد سرتاسرمنطقه گلستان کوه پوشیده از گونه های گزانگبین- پیاز وحشی (موسیر) و انواع گلهای زیبا که ازآن جمله می توان گلهای لاله اشک مژگان انواع لاله های سرنگون- سرنگونی ایرانی- حنائی- لاله بیشه زار- لاله آتشی- لاله کوهی را نام برد. گلستانکوه ازمناطق دیدنی و زیبای خوانساراست که درفصل بهارپرازگلهای اشک  مژگان و لاله سرنگون می شود. این گلها درمیان بوته های گزانگبین وحتی به روی صخره هامی رویند و خاصیت داروئی نیز دارند و بازیبائی خودهربیننده ای را مجذوب ومسحورخود می کند. مسافران خسته ومشتاق طبیعت بـرای ساعتی هم کـه شده خودرا به آغوش گرم وباصفای گـلستانکـوه می سپارند و از زیبائی های آن لذت می برند. اوج زیبائی این منطقه باصفا از فروردین ماه تا اواسط خرداد ماه می باشد.

 

بعد فرهنگی

این شهرستان یکی ازمناطق عالم پرور و فرهنگی کشور و مهدعلما،نویسندگان ،هنرمندان وشعرا بوده و به لحاظ رعایت اختصاربه تعدادی ازآن بزرگواران ذیلاً اشاره میشود.

 

علمای خوانسار

 آقا حسین خوانساری

متوفی 1098 ومدفون در تخت وفولاد اصفهان. آقاحسین خوانساری معروف به علامه خوانساری از شاگردان معروف میرفندرسکی است ایشان حکیم ومتکلم ومحدث وفقیه بزرگ عهد خود بود و به سبب اهمیتی که درحوزه های علمیه یافت به محقق خوانساری مشهور گشت و نیزبه سبب آنکه پدرش جمال الدین و پسرش جمال الدین نام داشتند ایشان به ذوالجمالین معروف بوده است. مقبرش درتخت فولاد اصفهان به بعقه آقاحسین خوانساری معروف است که توسط پادشاهان صفوی ساخته شده از آثار تاریخی اصفهان محسوب میگردد.

 

آقا جمال خوانساری ملاحیدرخوانساری


ملاحیدربن محمدخوانساری

از حکما و فضلای قرن یازدهم و شاگرد دوره اول میرداماد دراصفهان 

 

استاد علامه آقاحسین خوانساری

از ایشان دو اثرعلمی به نامهای زبده التصانیف و معین الاعیان بجای مانده است مقبرش در خوانسار در وسط خیابان موسوم به بلوار معلم واقع گشته است.

 

سیدابوالقاسم معروف به میرکبیر



ازعلمای زمان صفویه وازعلمای بزرگ عهد خود بود اوایل زندگی در اصفهان وسپس به خوانسار مهاجرت نمود و در قریه قودجان ساکن گردید و در قرن11 هـ ق درقودجان بدرود حیات گفت و در قبرستان قودجان دارای مقبره است. ایشان صاحب آثارعلمی بسیاری بویژه کتاب مناهج المعارف ایشان کراراً چاپ گردیده است.

 

آیت الله سیدمحمدتقی خوانساری


مرحوم آیت الله سید محمد تقی خوانساری فرزند آقا سید اسدالله خوانساری از معاصران است که نمازباران ایشان زبانزد خاص وعام است ایشان عمده تحصیلات را درنجف سپری و سپس دراوایل تأسیس حوزه علمیه  قم به قم مهاجرت نمو دو از علمای طراز اول ایران و جهان اسلام محسوب می گردد و در سال 1371 هـ ق براثرسکته قلبی درهمدان وفات یافت و در قم در مسجد بالاسرحرم حضرت معصومه مدفون گردید.

 

آیت الله سیداحمدخوانساری


آیت الله خوانساری ازعلمای معاصراست فرزندآیت الله سیدیوسف خوانساری که باسی  واسطه نسب شریفش به امام موسی بن جعفر(ع)می رسد از محضرعلمای بزرگ درنجف بهره برد و به ایران بازگشت واز جمله علمای طرازاول ایران وجهان اسلام بود درسال 1363 شمسی درتهران وفات یافت و در مسجد بالا سر حضرت معصومه(س)مدفون است دارای آثارعلمی فراوان ازجمله (جامع المدارک در101 جلد) است.

 

شعرای خوانساری

 

زلالی خوانساری - حقی خوانساری - تصنیفی خوانساری -مولاناجدایی – مولامحمدحسن(جناب)- تابعی خوانساری - احمدسهیلی خوانساری و ...

 دیگر بزرگان

ابوالقاسم خوانساری، احمدخوانساری، ابوالقاسم ابن اسدالله خوانساری(1273 زنده)، ابوالقاسم ابن میرزاحسین خوانساری، اسماعیل بن علی خوانساری 1275 ق، اسدالله خوانساری 1349 ق، آقابدیع خوانساری1113 ق، احمدبن علی خوانساری1315 ق،حسن خوانساری 1300 ق، حسن بن محمد باقرخوانساری1343 ق، حسن بن محمد هاشم1281 ق، علیرضا خوانساری 1247 ق، علینقی بن محمدخوانساری 1274 ق، بیش از120 خوشنویس ازعصرصفویه تاکنون

 

موسیقی دانان


ادیب خوانساری، محمودی خوانساری ، عندلیب خوانساری

 

دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:, :: 22:55 :: نويسنده : قاسم عباسی

سلام دوستان خوبم

چند وقتی هست که می خواستم وبلاگم را به دوستان معرفی کنم تا از مطالبش استفاده کنید ولی خودم هم مردد بودم و نمی دونستم چکار کنم

از طرفی محتوای خوبی داره و با رنکینگ یک گوگل و  سی و چهل بازدید در روز ثابت کرده که نسبتا وبلاگ خوبی هست

از طرفی فضای اون وبلاگ فضای باز تری هست ...  که شاید من برخی از مطالب اون را اینجا نتونم مطرح کنم

حتی یک بار لینک وبلاگم را توی وبلاگ همکلاسی قرار دادم ولی بعد لینک  را حذف کردم ..

در آخر تصمیم گرفتم وبلاگم را اینجا معرفی کن و اگه کسی علاقه مند بود آدرس اون را در شخصا در اختیارش قرا بدم .

راستش حیفم اومد مطالب اون را شما نخونید .

 

وبلاگ من در زمینه های فرهنگی  و  هنری و علمی علی الخصوص فناوری اطلاعات فعالیت دارد و سعی می کنم تکنولوژی های روز را معرفی کنم

هرکسی علاقه مند بود آدرس اون را در اختیارش قرار می دم . با تشکر

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:56 :: نويسنده : قاسم عباسی
مردی، اسب اصیل و بسیار زیبایی داشت که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کرد. همه آرزوی تملک آن را داشتند.
باديه‌نشین ثروتمندی پیشنهاد کرد که اسب را با دو شتر معاوضه کند، اما مرد موافقت نکرد.
حتی حاضر نبود اسب خود را با تمام شترهای مرد باديه‌نشین تعویض کند.
باد‌يه‌نشین با خود فکر کرد: حالا که او حاضر نیست اسب خود را با تمام دارایی من معاوضه کند، باید به فکر حیله‌ای باشم.
روزی خود را به شکل یک گدا درآورد و در حالی که تظاهر به بیماری می‌کرد، در حاشیه‌ جاده‌ای دراز کشید.
او می‌دانست که مرد با اسب خود از آنجا عبور می‌کند. همین اتفاق هم افتاد...
مرد با دیدن آن گدای رنجور، سرشار از همدردی، از اسب خود پیاده شد به طرف مرد بیمار و فقیر رفت و پیشنهاد کرد که او را نزدیک پزشک ببرد.
مرد گدا ناله‌کنان جواب داد: من فقیرتر از آن هستم که بتوانم راه بروم. روزهاست که چیزی نخورده‌ام و نمی‌توانم از جا بلند شوم. دیگر قدرت ندارم.
مرد به او کمک کرد که سوار اسب شود. به محض اینکه مرد گدا روی زین نشست، پاهای خود را به پهلوهای اسب زد و به سرعت دور شد.
مرد متوجه شد که گول باديه‌نشین را خورده است. فریاد زد: صبر کن! می‌خواهم چیزی به تو بگویم.
باديه‌نشین که کنجکاو شده بود، کمی دورتر ایستاد.
مرد گفت: تو اسب مرا دزديدی. دیگر کاری از دست من برنمی‌آید، اما فقط کمی وجدان داشته باش و یک خواهش مرا برآورده کن.
"برای هیچ‌کس تعريف نکن که چگونه مرا گول زدي..."
باديه‌نشین تمسخرکنان فریاد زد: چرا باید این کار را انجام دهم؟!
مرد گفت: چون ممکن است، زمانی بیمار درمانده‌ای کنار جاده‌ای افتاده باشد. اگر همه این جریان را بشنوند، دیگر کسي به او کمک نخواهد کرد.
باديه‌نشین شرمنده شد. بازگشت و بدون اینکه حرفی بزند ، اسب اصیل را به صاحب واقعی آن پس داد...

(برگرفته از کتاب بال‌هايي براي پرواز   نوشته: نوربرت لايتنر )


یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 22:9 :: نويسنده : قاسم عباسی

با سلام

با توجه به موافقت برخی از دوستان با موضوع پست  " شما چه فکر می کنید "  لازم شد در مورد زمان تشکیل میزگرد همکلاسی و  موضوع اولین جلسه با یکدیگر مشورت کنیم  .

1- جلسات در چه زمان و روز هایی برگزار بشه؟

2- موضوع اولین جلسه چی باشه ؟

دوستان عزیز نظراتشون را بر روی این پست ارسال کنند و در دانشگاه به صورت حضوری با یکدیگر صحبت خواهیم کرد .

 

من تصمیم دارم با این دسته از دوستان به صورت  ویژه همکاری کنم و هرکمکی از دستم بر بیاد براشون انجام می دم .

فی‌المثل :

حدود هفت و هشت نفر از همکلاسی های قبلیم را به عنوان کارآموز قبول کردم و واحد کار آموزی شون را با من گذروندند .

تا می تونستیم کتاب و جزوه و نرم افزار در اختیارشون قرار دادیم و یا منابع خوبی را بهشون معرفی کردیم .

موفق باشید .



ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید