وبلاگ دانشجویان کارشناسی نرم افزار
اطلاع رسانی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 18:7 :: نويسنده : قاسم عباسی

با سلام

اون روزی که چند وقت پیش آقای دکتر کثیری جلسه پرسش و پاسخ برگزار کردند من و چند تن از همکلاسی ها در مورد درس اسمبلی صحبت کردیم و گفتیم ما اصلا این درس را نخوندیم و الان باید اون را به صورت پیشرفته امتحان بدیم و پاس کنیم ...

در صورتی که توی همین دانشگاه علمی کاربردی درس خوندیم ....

و آقای دکتر گفتند چرا زودتر اعلام نکردید تا برای شما کلاس اضافه برگزار کنیم و ..... و گفتند من از اختیارات خودم می تونم استفاده کنم و امتحان این درس را به تاخیر بیندازم ...

خوب با توجه به مطالب فوق الذکر فکر کنم که اگه ما بتونیم امتحان این درس را مدتی (یک ماه)  به تاخیر بیندازیم با آمادگی بهتری برای امتحان پاسخگو خواهیم بود و تابستان هم که وقت ما آزاد تر خواهد بود ...

 

لذا پیشنهاد می کنم که جمیع دوستان با ارسال یک درخواست کتبی خواستار تاخیر در زمان برگزاری درس فوق شویم که فکر می کنم به احتمال زیاد مورد موافقت قرارگیرد

پس با پاسخ به این پیام و یا درج کامنت سریعا نظر خود را اعلام کنید تا فورا اقدامات لازم را صورت دهیم

 

با سپاس فراوان

قاسم عباسی

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:قاسم عباسی, :: 20:32 :: نويسنده : قاسم عباسی

من نمی دانم چرا ؟

کلاغ ها قارقار می کنند

کبوتر چرا چاق است ؟

درخت بید چرا آنجاست ؟

سیاهی کلاغ شاید ، نشان از سیاهی دل اوست

نه ، نه

شاید نشان از سیاهی جای دگر دارد

همه مبهوت دیوارم

مبهوت آفتاب

چونکه می بارد ، روشنایی می بخشد !!

در شگفتم که چون می روید گلی !؟

چیست راز گل سرخ ؟

ایستاده‌ ام در گذر ثانیه ها

می نگرم !!

افسون‌  جادوی محیط

سرگردان در این آوار وهم

روشنی می جویم 

می تابد نوری

ملموس و گرما بخش

آری ، آری

در این نهانخانه تاریک روزنی می تابد

آنجا چراغی روشن است

آنجا چراغی روشن است

 

 

تقدیم به همه دوستان خوبم

قاسم عباسی

20  مردادماه 1390

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:قاسم عباسی, :: 20:25 :: نويسنده : قاسم عباسی

نمی دانم از کجا آمده ام   

و    نمی دانم به کجا می روم

 

نمی دانم  چرا آمده ام 

و     نمی دانم    چرا خواهم رفت !!!!

 

 

 

 

 

قاسم عباسی

 

جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, :: 2:28 :: نويسنده : قاسم عباسی
دانش > تحقیق‌و‌ تولید

 - فاطمه قنبری:


خبر مسرت‌بخش رشد 20‌درصدی تولید و انتشار مقالات علمی کشور در سال2011 در مقایسه با سال قبل از آن خبری است که چندی پیش توسط پایگاه‌های خبری مورد توجه قرار گرفت.

 

این رخداد حاوی نکات قابل تأملی است که لازم است از زوایای متفاوتی مورد بررسی قرار گیرد.براساس گزارش‌های تقریبا مشابه چندین پایگاه معتبر جهانی از جمله اسکوپوس (scopus)، تامسون رویترز(Thomson reuters)و مجله علمی معتبر نیچر(Nature) ایران در سال2011 رشد قابل توجه و درخشانی در زمینه تولید و انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر جهانی داشته است. به گزارش نیچر ایران با تولید 17هزار و 598 مقاله در رده بیستم جهان از این حیث قرار دارد. کسب عنوان بیشترین رشد علمی دنیا توسط ایران موفقیت بزرگی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

براساس همین گزارش که به تفکیک به بررسی جزئیات علمی تمامی کشور‌ها از این حیث پرداخته است کشور‌های آمریکا با 310‌هزار مقاله(7/22درصد)، چین با 142‌هزار و 645 مقاله (10.4 درصد ) و انگلستان با 90‌هزار و 18 مقاله، رتبه‌های اول تا سوم جهان را به‌خود اختصاص داده‌اند. انتشار این آمارها توجه به چندین نکته را حائز اهمیت می‌کند که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

1- حفظ جایگاه بالاترین رشد علمی دنیا که در سال2011 توسط محققان و پژوهشگران کشور کسب شد افتخار بزرگی است که برای حفظ آن باید تلاش بسیار زیادی کرد. به‌عنوان مثال برای حفظ این نرخ رشد، تعداد مقا‌لات کشور باید از رقم 17‌هزار به 20‌هزار مقاله (تولید 3‌هزار مقاله بیشتر در سال‌2012) برسد. قطعا سیاستگذاری و تخصیص بودجه مناسب علمی امکان انجام چنین امر مهمی را برای جامعه پر‌توان علمی کشور مهیا می‌سازد.

2- تولید علم و دانش در هر زمان و هر نقطه از دنیا و توسط هر شخصی امر مقدسی است. سرمایه‌گذاری و حمایت مالی و معنوی مستمر در کوتاه مدت و دراز‌مدت از بخش پژ‌وهش کاملا ضروری است. باید نشاط را به جامعه علمی کشور تزریق کرد و به‌صورت برنامه‌ریزی شده برای پایداری این بخش تلاش کرد.

3- دستاوردهای علمی فعلی کشور در بخش انتشار مقالات علمی می‌تواند شهامت و جسارت محققان و پژوهشگران جوان در تمامی عرصه‌های علمی را تقویت کند، چه‌بسا هنوز عده زیادی از محققان و پژوهشگران کشور به دلایل مختلف به‌طور جدی به این وادی وارد نشده‌اند که درصورت ورود قطعا آینده درخشانی در انتظار آنان است.

4- نباید این نکته را از نظر دور داشت که هر چند ایران با 20‌درصد رشد نسبت به سال قبل عنوان بیشترین رشد تولید مقالات علمی دنیا را از آن خود کرده است اما این به آن معنی نیست که در حال حاضر جایگاه مناسبی در دنیا داریم. تنها رشد 15‌درصدی چین در سال گذشته به اندازه کل تولیدات علمی ما (حدود 17‌‌هزار مقاله) در همین سال بوده است. به عبارت دیگر این رشد بالا در سال گذشته نشانگر نزدیک شدن ما به کشورهای دیگر به‌خصوص کشور‌های پیشرفته نیست و هنوز فاصله زیادی با این کشورها داریم. توان علمی کشور برای نزدیک‌شدن به این کشورهای پیشرفته باید بیش از پیش تقویت شود.

5- دانشمندان و پژوهشگران کشور علاوه بر توجه به تولید دانش و علم و انتشار آن به‌صورت مقاله در سطح جهانی باید به بومی‌سازی‌ تولیدات علمی خود نیز توجه داشته باشند تا با ایرانیزه کردن پژو‌هش‌ها و تحقیقات خود به طور اخص در خدمت رفاه و توسعه کشور نیز باشند.

کلام آخر اینکه پژوهشگران، اندیشمندان و محققان کشور توان کسب رتبه‌های تک‌رقمی تولید علمی را دارند؛ اگر امکانات و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و ظرفیت‌های علنی کاملا شناسایی و حمایت شوند.

منبع : همشهری

عصرایران - کاترین اشتون در مذاکرات استانبول یک ، با این لباس به مذاکرات آمد. روز بعد از این گفت و گوها ، برخی روزنامه های ایران ، با استفاده از فتوشاپ ، یقه اشتون را بالا بردند. سخنگوی اشتون در واکنش به این اقدام روزنامه های ایرانی که بازتاب جهانی هم داشت گفت: ما فکر نمی کردیم لباس خانم اشتون مشکلی داشته باشد.(قضیه تفاوت فرهنگی!)



این شد که در دور دوم مذاکرات ، اشتون در حالی که کت و شلوار پوشیده بود و دور گردنش را با شال بسته بود به دیدار جلیلی آمد تا تحلیلگران سیاسی ، نحوه لباس پوشیدن این دیپلمات اروپایی را معنی دار و با پیام آمادگی برای توافق هسته ای با تهران بدانند.



و سر انجام این بار ، اشتون نه آن لباس یقه باز را به تن داشت و نه کت و شلوار ، بلکه در مذاکرات بغداد ،احتمالاً برای اولین بار در عمرش مانتو به تن کرده بود. آیا در دنیای دیپلماسی که حتی رنگ لباس های مذاکره کننده ها می تواند تداعی گر پیام باشد ، لباس جدید اشتون که به هیچ وجه در میان دیپلمات های اروپایی مد نیست ، بار معنایی دیپلماتیک خود را دارد؟ هر کس می تواند قضاوت خود را داشته باشد.

جلیلی و اشتون

راستی خانم دیپلمات در دور بعدی مذاکرات ، چه لباسی خواهد پوشید؟!

 

چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 1:21 :: نويسنده : قاسم عباسی
ازدواج مارک زاکربرگ مدیر شرکت فیسبوک با معشوقه چینی اش تنها یک روز پس از ارایه سهام شرکت فیسبوک در بازار بورس ، حرف ها و حدیث های زیادی به پا کرده است.

به گزارش عصر ایران این ازدواج ناگهانی یک روز پس از عرضه عمومی سهام شرکت فیسبوک توجه رسانه های آمریکایی را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از وکلایی در کالیفرنیا آمریکا نوشت که دلیل اصلی ازدواج زاکربرگ 28 ساله با "پریسیلا چان" 27 ساله تلاش زاکربرگ برای سهم نبردن خانم چان از شرکت فیسبوک بوده است.

این وکلا گفته اند که طبق قوانین ایالتی کالیفرنیا تفاوتی میان سهم بردن زن از اموال مرد در شرایط "ازدواج" یا "شریک غیر رسمی زندگی" وجود ندارد و با توجه به اینکه دوره زندگی غیر رسمی زاکربرگ با معشوقه چینی اش به زمانی نزدیک می شد که معشوقه چینی در صورت جدایی از زاکربرگ می توانست از دارایی وی در شرکت فیسبوک نیز طلب سهم کند ، زاکربرگ با انجام ازدواج ، در واقع مانع بهره مندی پریسیلا از این امکان قانونی سهم خواهی شده است.

البته برخی دیگر از رسانه های آمریکایی نیز نوشته اند که ظاهرا قبل از ازدواج ، زاکربرگ با معشوقه چینی اش درباره عرضه عمومی سهام فیسبوک به توافق رسیده و پس از آن ازدواج کرده اند . ولی هنوز این موضوع از سوی این زوج به تایید نرسیده است.

چند روز پیش وقتی زاگربرگ ، دوستانش را برای شرکت در جشنی دعوت کرد ، همه آنها فکر می کردند به جشن فارغ التحصیلی "چان" دعوت شده اند ولی وقتی به محل مراسم رسیدند به طور غیرمنتظره با جشن عروسی مختصر و ساده آنها مواجه شدند.

پریسیلا در مصاحبه ای با نشریه آمریکایی نیویورکر گفته است که نخستین بار زاکربرگ را در توالت و به هنگام شرکت در یک میهمانی ملاقات کرده است.


طبق اعلام پریسیلا شرط زاکربرگ برای تداوم رابطه با پریسیلا این بوده است که با توجه به مشغله کاری اش ، تنها یک بار در هفته و آن هم به مدت 100 دقیقه می تواند برای او وقت بگذارد.

زاکربرگ برغم کمی سن (28 سال) یکی از ثروتمند ترین مرد های جهان است و دارایی های او 28 میلیارد دلار برآورد می شود.


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید